Besöksservice
Det ska vara enkelt, tillgängligt och gästvänligt att vara besökare i Helsingborg. Avdelningen för Näringslivs- och destinationsutveckling arbetar för att stadens besökare ska få den bästa möjliga upplevelsen under sitt besök.
InfoPoint- en bemannad turistserviceplats
En InfoPoint är en plats dit många besökare naturligt rör sig. Stadens 25 InfoPoints finns bland annat på hotell, besöksmål eller butiker. På en InfoPoint kan besökare få hjälp med de vanligaste frågorna om vår stad. Förutom kunnig personal så hittar besökaren även ett broschyrställ med aktuellt kart- och broschyrmaterial för säsongen. Personalen på Helsingborgs InfoPoints får årligen utbildning i destinationskunskap, så att de lättare kan svara på frågor som rör hela destinationen.
InfoPoints är auktoriserade via Visita och skriver årsvis samarbetsöverenskommelse med Helsingborgs stad. Att vara en InfoPoint är kostnadsfritt och bygger på att man ser ett värde i att bidra till ett delat värdskap på destinationen.
InfoPointsen finns listade på visithelsingborg.com/infopoints/.
Vill du veta mer om InfoPoints? Hör av dig till Helsingborg kontaktcenter.
Kontakta kommunen- en väg in
Helsingborg kontaktcenter är vägen in för samtliga frågor som rör kommunen. Kommunvägledarna svarar på frågor från invånare, företagare och besökare.
Besökskarta
Vi tar årligen fram kartor för våra besökare, en större vikbar karta över staden och en rivkarta över centrum. Hör av dig via kontaktcenter om du är intresserad av att få kartor till era besökare och kunder.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.