Hoppa till huvudmenyn Hoppa till innehåll

Tips för anbudslämnare

Att delta i en upphandling och lämna anbud behöver inte vara så krångligt som det kan se ut vid första anblick. Här finns tips och råd för anbudslämnare.

Börja i tid

I underlagen begär vi ofta in certifieringar, intyg och andra uppgifter som kan ta lite tid att plocka fram, så det är en god idé att i alla fall läsa igenom vad som krävs i god tid innan sista anbudsdag.

Ställ frågor

Tveka inte att höra av dig till oss. I upphandlingssystemet finns en frågor och svar-funktion. Med hjälp av den kan du ställa frågor om sådant du tycker är otydligt. Det går också att ringa, dock lägger vi troligtvis ut din fråga anonymt med svar i systemet så att alla andra som hämtat underlaget får tillgång till informationen.

Kolla svar och bilagor noga

Det viktigaste rådet vi kan ge är att kolla noga så att alla intyg, certifieringar och uppgifter som vi frågar efter i förfrågningsunderlaget finns med i ditt anbud. Lagen ger oss ganska små möjligheter att be dig komplettera i efterhand.

Svara även på självklara frågor

Även om vi känner till dig som leverantör väl kan vi bara utgå från de svar du lämnat i anbudet.

Läs mer hos Upphandlingsmyndigheten

Upphandlingsmyndigheten har omfattande och matnyttig information. Upphandlingsmyndighetens webbplats.

Translate

You can use Google Translate to translate the contents of foretagare.helsingborg.se. To do that, select the language you would like to translate into in the lost below.
Please bear in mind, since the Google Translate is an automatically generated translation, we do not take any responsibility for errors in the text.

Close