Kontakt

Helsingborgs stad vill vara en effektiv serviceorganisation för människor och företag. Vi samverkar både inom kommunen och med våra grannkommuner genom Familjen Helsingborg – för ett effektivt arbete där vi snabbt kan ge dig svar på dina frågor och lösningar på dina problem.

Kontaktcenter är huvudingången till kommunens verksamheter, med öppet 46 timmar i veckan. Vi har också rådgivning vilken du som företagare kan tjäna på. Helsingborg kontaktcenter är stadens entré för frågor från möjliga och verksamma företagare. Blir din fråga eller ärende för svårt för oss möjliggör vi en annan lösning. Vi erbjuder också energi och klimatrådgivning för att få ner dina kostnader på ett klimatsmart sätt, samt konsumentrådgivning som kan bespara dig dyrbar tid och pengar. Konsumentrådgivarna kan ge juridiska råd om du har en tvist med en konsument. Har du blivit anmäld till Allmänna reklamationsnämnden? Stäm av med oss innan du svarar.

Du som ska starta, etablera eller förändra ditt företag kan få hjälp av vår företagslots.

Fakturor till Helsingborgs stad.

Kontakta oss via formuläret

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 — 17:00

Torsdag: 08:00 — 18:00

Fredag: 08:00 — 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00