Krångelombudsmannen

Har du upplevt onödigt krångel i din kontakt med Helsingborgs stad? Då kan du kontakta stadens krångelombudsman, krånglo, som har i uppdrag att minska regelkrångel som drabbar företag i kommunen.

Ingen ska behöva uppleva onödigt krångel i sina kontakter med Helsingborgs stad. Krånglo arbetar med att initiera utveckling kring det som invånare och företag i Helsingborg upplever som krångligt. Det är du som avgör vad som är krångel. Krånglo arbetar för att hitta och åtgärda krångel i alla stadens verksamheter.

Här kan du se de ärenden som krånglo driver för företag:

Är det krångel?

Hör av dig till Helsingborg kontaktcenter eller använd formuläret nedan för att kontakta KrånglO. Vill du istället kontakta krångelombudsmannen som invånare kan du använda formuläret här.

I det här formuläret samlar vi in personuppgifter om dig för att krångelombudsmannen ska kunna kontakta dig och hantera dina synpunkter. Observera att de uppgifter som du lämnar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Personuppgiftsansvarig är Helsingborgs stad, kommunstyrelsen. Läs mer om hur Helsingborgs stad hanterar dina personuppgifter på helsingborg.se/personuppgifter

 

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 - 17:00

Torsdag: 08:00 - 18:00

Fredag: 08:00 - 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00