Konsumentrådgivning

Vet du vad som gäller när konsumenter klagar? Företagare i Helsingborg, Klippan, Perstorp och Örkelljunga kan få gratis och oberoende rådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Om ditt företag vänder sig till konsumenter kan konsumentrådgivarna hjälpa till med:

  • att ta reda på ditt företags rättigheter och skyldigheter
  • hur företaget ska hantera klagomål
  • vad lagen säger om reklamationer
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, om båda parter är intresserade av medling
  • råd om företaget har blivit anmält till Allmänna reklamationsnämnden.

Vi besöker gärna ditt företag och föreläser eller informerar om oss och konsumenträtten.

Kontakta oss

Observera att du måste vara verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga för att ta del av servicen.

Du kan också ringa Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 — 17:00

Torsdag: 08:00 — 18:00

Fredag: 08:00 — 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00