Konsumentrådgivning

Vet du vad som gäller när konsumenter klagar? Företagare i Helsingborg, Klippan och Örkelljunga kan få gratis och oberoende rådgivning av kommunens konsumentrådgivare.

Om ditt företag vänder sig till konsumenter kan konsumentrådgivarna hjälpa till med:

  • att ta reda på ditt företags rättigheter och skyldigheter
  • hur företaget ska hantera klagomål
  • vad lagen säger om reklamationer
  • att ta nästa steg i en tvist
  • att medla i en tvist, om båda parter är intresserade av medling
  • råd om företaget har blivit anmält till Allmänna reklamationsnämnden.

Vi besöker gärna ditt företag och föreläser eller informerar om oss och konsumenträtten.

Kontakta oss

Observera att du måste vara verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Klippan, eller Örkelljunga för att ta del av servicen.

Du kan också ringa Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.