Konsumentrådgivning
Vet du vad som gäller när konsumenter klagar? Företagare i Helsingborg, Klippan, Perstorp och Örkelljunga kan få gratis och oberoende rådgivning av kommunens konsumentrådgivare.
Om ditt företag vänder sig till konsumenter kan konsumentrådgivarna hjälpa till med:
- att ta reda på ditt företags rättigheter och skyldigheter
- hur företaget ska hantera klagomål
- vad lagen säger om reklamationer
- att ta nästa steg i en tvist
- att medla i en tvist, om båda parter är intresserade av medling
- råd om företaget har blivit anmält till Allmänna reklamationsnämnden.
Vi besöker gärna ditt företag och föreläser eller informerar om oss och konsumenträtten.
Kontakta oss
Observera att du måste vara verksam i någon av kommunerna Helsingborg, Klippan, Perstorp eller Örkelljunga för att ta del av servicen.
Du kan också ringa Helsingborg kontaktcenter, telefon 042-10 50 00.
Observera att din kommentar blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra.
Ange din e-postadress för att få återkoppling på din feedback.