Staden är på rätt väg i lagarbetet för ett bättre företagsklimat

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Helsingborgs stad stiger två punkter till 73 i nöjd-kund-index, NKI. Det visar SKR:s servicemätning av kommunernas myndighetsutövning jämfört med 2022.

NKI tas fram i samarbete med Sveriges Kommuner och Regioner och är en del av den årliga kvalitetsmätningen ”Öppna jämförelser företagsklimat ”.

Undersökningen genomförs bland företagare som har haft ett ärende inom ett eller flera av myndighetsområdena brandtillsyn, bygglov, markupplåtelse, livsmedelstillsyn, miljö- och hälsoskydd samt serveringstillstånd. Frågorna rör serviceområdena information, tillgänglighet, bemötande, kompetens, rättssäkerhet och effektivitet.

NKI för Helsingborgs stad ligger strax under snittindex för landets kommuner som är 75 för 2023.

– Resultatet visar att vi i Helsingborgs stad är på rätt väg i lagarbetet för ett bättre företagsklimat. Nu fortsätter vi vårt förvaltningsöverskrivande arbete med att underlätta för företagen i Helsingborg, säger Carola Netterlid, enhetschef för företagsklimat i Helsingborgs stad.

Läs hela pressmeddelandet här.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 — 17:00

Torsdag: 08:00 — 18:00

Fredag: 08:00 — 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00