Helsingborg i global final för bästa platsvarumärket

Detta innehåll är äldre än 60 dagar.

Helsingborg har nominerats till City Nation Place Awards i två kategorier: bästa platsvarumärke och bästa kommunikationsstrategi. I hård konkurrens med över 100 bidrag har Helsingborg valts ut och tävlar bland annat mot Barcelona, Kapstaden, Skottland och Puerto Rico.

Vinnarna koras vid den årliga City Nation Place Global-konferensen, som äger rum i London den 8 november. Nomineringen avser kommunikationskonceptet kring WKNDbyHBG.

– Vi är fantastiskt glada och lite överraskade. Konkurrensen har varit stenhård och det känns hedrande att vara nominerade tillsammans med så starka varumärken och platser, säger Emma Håkansson, chef för turism- och destinationsutveckling på Helsingborgs stad.

Läs mer om City Nation Place Awards.

Se filmen Helsingborg – a place of endless weekends.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 — 17:00

Torsdag: 08:00 — 18:00

Fredag: 08:00 — 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00