Fler vill ha mer dialog

Arbetsgivarnas behov av dialog med Arbetsförmedlingen och arbetsmarknadsförvaltningen ser olika ut beroende på deras behov av stöd och deras erfarenhet av dialog.

Arbetsgivarnas behov sträcker sig mellan att få information och kunskap om rekrytering till personligt stöd för att individanpassa arbete. Om arbetsgivaren har en kontakt med en person på Arbetsförmedlingen eller arbetsmarknadsförvaltningen används denna i första hand. De flesta arbetsgivare har dock inte någon personlig kontakt, och vet inte hur de får den. I stort sett alla vill ha en dialog med Arbetsförmedlingen och arbetsmarknadsförvaltningen, men vill att organisationerna ska initiera och underhålla kontakten.

Flera arbetsgivare beskriver sina verksamheter som unika eller komplexa. De menar att det därför är viktigt att den som tar kontakt vet vad företaget gör och vilken sorts arbete det utför, inte enbart talar utifrån individens behov. Om Arbetsförmedlingen och arbetsmarknadsförvaltningen är kreativa skapas kreativitet hos arbetsgivarna för lösningar, som ger win-win både för individ och företag.

Fick du hjälp av informationen på sidan?

Kontakta kommunen — en väg in

När du kontaktar oss är det kommunvägledarna på Helsingborg kontaktcenter som tar hand om dina frågor. Ditt ärende sparas och blir en allmän handling som kan komma att läsas av andra. Du hittar information om hur Helsingborgs stad behandlar personuppgifter längst ner på sidan.

Helsingborgs stad i sociala medier:
Facebook
Instagram
Linkedin

Öppettider

Måndag–onsdag: 08:00 — 17:00

Torsdag: 08:00 — 18:00

Fredag: 08:00 — 17:00

Avvikande öppettider kan förekomma i samband med röda dagar, samt dag innan röd dag.

Chatta

Få svar direkt – chatta med en kommunvägledare.

Mejla

Få svar inom 24 timmar
kontaktcenter@helsingborg.se

Besök

Besök oss på Helsingborg Kontaktcenter på Stortorget 17.

Ring

Prata med en kommunvägledare på telefon 042-10 50 00